O čo ide?
Bitka pri Starých Zadkoch je bojovka, avšak nie je primárne zameraná na klasickú "márovačku", ale na "hranie sa na vojnu". Témou hry je súžitie pohraničných vojsk na pozadí blížiacej sa vojny. Ani jedna zo strán si nemôže dovoliť otvorený konflikt, jednak z politického dôvodu, takisto aj z dôvodu obmedzeného stavu pohraničných hliadok. Konfrontácie jednotiek teda prebiehajú formou šarvátok v lesoch, pretože kde niet svedka, nemôže byť ani sudcu. Nejde o to zvíťaziť, pobiť čo najviac nepriateľov, poprípade ostať na žive, ale zabaviť seba aj ostatných. Preto neuvidíte žiadne nesmrteľné CP, na maximálnu mieru budú obmedzení highlanderi a podobné indivídá a všemožne sa bude zavádzať vojenská disciplína. Bude však aj množstvo príležitostí na ukázanie sa a preukázanie osobných schopností, napríklad prieskum územia a prepad karavány so zásobami. Taktiež stretnete množstvo nebojových postáv (sanitári a personál lazaretu, poslíčkovia, špehovia apod.).
Info
P ä t o r o
1.) Zabávať seba a ostatných.
2.) Nerobiť ostatným nič, čo by ostatným mohlo zásadne vadiť.
3.) Mierna prohibícia
4.) Vždy dbať na bezpečnosť!
5.) Orgokracia
Boj
Bojovať smie každá postava, ktorá má organizátormi schválenú zbraň. Úder hlavicou do lebene obdrží osoba, ktorá by chcela túto podmienku obísť.
Bojuje sa podľa šatrhu, to znamená, že každý zásah je hráč povinný hrať, akoby to bol zásah skutočný. Ak dostanete zásah do chrbta, do hrude, alebo do brucha, znamená to pre vašu postavu okamžitú smrť.
Ku kostýmu si môžete vziať ako doplnok aj vlastnú zbroj. Zbroj má tlmiace účinky podľa použitého materiálu tzn. Je rozdiel medzi zásahom do hráča bez zbroje, hráča s koženou zbrojou a hráča s kompletnými plechmi. O platnosti a účinku zásahu rozhoduje zasiahnutý. Ak sa vám zdá, že niekto sústavne podvádza a nezarátava zranenia, nehádajte sa, ale čo najskôr to kľudným hlasom oznámte organizátorom. Jednou z možností je, že zasiahnutý má k zvýšenej odolnosti nejaký dôvod voľným okom nepostrehnuteľný. Linoleové, papierové, kobercové a iné náhražkové zbroje sa nerátaju ;) iba reálne materiály a poctivé železo.
Efekty zbrojí:
Pri boji treba dbať na to, že sa iba hráme! Tj. neumlátime protivníka na smrť! V každom okamžiku musíte mať nad svojou zbraňou kontrolu a aj keby súper vykrýval hlavou, nesmiete nechať ranu dopadnúť. Každý náprah musí byť brzdený, rana nesmie dopadnúť plnou silou! Boj akéhokoľvek druhu na nebezpečnom teréne je zakázaný! Nesmiete do nebezpečného terénu zatláčať protivníka. Fyzický kontakt bojujúcich (páky, kopy, ...) je prísne zakázaný!
Je zakázané útočiť, alebo naznačovať útoky na HLAVU, KRK, ROZKROK, KĹBY a PRSTY!!!
Vždy používajte zdravý rozum!
Pár dobrých rád:
Život a smrť
Holt, vojna nie je iba o pochodovaní a poberaní žoldu... mnohým sa pri vojenských operáciách pritrafí zranenie, ktoré vyústi do smrti. V takom prípade si zosnulý ľahne, poprípade čupne na zem (poprípade sa z posledných síl odplazí na bezpečnejšie miesto, aby nedošlo k udupaniu. POZOR NA TO!!!) a ostane tam minimálne minútu. Po uplynutí tejto doby vstane a so "zbraňou za hlavou" sa presunie do hlavného tábora TAK, ABY NERUŠIL, ČI NEZAVADZAL OSTATNÝM.
Ak sa vám stane, že sa z vás stane mrzák, či iný bojaneschopný jedinec a máte záujem hrať za novú postavu, dajte o tom vedieť v lazarete. Tí vam na vašu žiadosť vymyslia pekný koniec v závislosti na situácii :).
Každý hráč musí mať so sebou primárnu zbraň danej jednotky. Ak chcete bojovať s nejakou inou zbraňou, ukecajte na to aspoň štyroch ďalších kamarátov a môžte vytvoriť v rámci danej jednotky oddiel, ktorý bude v boji používať napríklad píku alebo sekeru. O otvorení oddielu sa bude rozhodovať priamo na mieste, tzn. ak ste sa dohodli piati kamaráti a z nejakého dôvodu na akciu príjdete len traja, oddiel sa neotvorí a budete bojovať ako radoví šermiari. MINIMÁLNY POČET ĽUDÍ NA OTVORENIE ODDIELU JE 5!
Z b r a n e
Na Bitke pri Starých Zadkoch je možné používať nasledujúce zbrane: meč, sekera, kladivo, tesák, dýka, luk, kuša, kopija, halapartna a píka (+ do určitej miery ich variácie).
Každá zbraň musí byť bezpečná, obalená a individuálne schválená pre boj. Majiteľ zbrane ňou musí vedieť bezpečne bojovať a mať nad ňou kontrolu. Váhový štandard zbrane nesmie byť dosahovaný pridávaním drevnej, či inej tvrdej hmoty - radšej si zbraň vyvážte, poprípade použite mohutnejšie obaľovanie.
Zbraň ako taká je tiež považovaná za súčasť kostýmu a preto dbajte na jej výzor - aby aspoň približne vyzerala ako reálne historická zbraň. "Lepiace pásky", "obuchy" ani iné divotvorné výtvory nebudú k hre pripustené.
Meč:
Sekera:
Kladivo:
Tesák:
Dýka:
Luk/kuša:
Kopija:
Píka:
ŠTÍTY
Štíty nesmú mať vyčnievajúce šróby ani iné doplnky, ktoré by mohli spôsobiť zranenie. Všetky rohy musia byť zaoblené a všetky hrany obrúsené (ak pod obalením). Okraje štítov musia byť obalené 2 vrstvami mirelonu (izolácie na PN trubky), alebo rozrezanou a namaľovanou hadicou.
Kostýmová povinnosť
Každý hráč, pridelený do určitej frakcie, je povinný mať na viditeľnom mieste (najlepšie hrudník) erb krajiny, za ktorú bojuje. Erb musí mať minimálne 15 cm na výšku. Prehľad erbov a krajín, ktoré budú na tohtoročnom druhom ročníku nájdete v Pravidlách / Strany.
Absolútnym minimom je tabard (návod na výrobu), na ktorom je prišitý erb danej strany, jednofarebné jednoduché nohavice a dobrá, herne vyzerajúca obuv.
Veľmi vítame snahy o spoločné prvky kostýmov, v prípade záujmu organizátori radi poskytnú kontakty na ostatných členov oddielu.
Zbraň ako taká je tiež považovaná za súčasť kostýmu a preto dbajte na jej výzor - aby aspoň približne vyzerala ako reálne historická zbraň. "Lepiace pásky", "obuchy" ani iné divotvorné výtvory nebudú k hre pripustené.
S T R A N Y
Južný breh Jarugy
Nilfgaard
Cintra
Severný breh Jarugy
Lyria
Temeria
Ostatné jednotky
Scoia'tael
Cintránski vyhnanci