O nas
Pravidla
Registracia
O nas
Galeria
Navody
Odkazy

O čo ide?

Bitka pri Starých Zadkoch je bojovka, avšak nie je primárne zameraná na klasickú "márovačku", ale na "hranie sa na vojnu". Témou hry je súžitie pohraničných vojsk na pozadí blížiacej sa vojny. Ani jedna zo strán si nemôže dovoliť otvorený konflikt, jednak z politického dôvodu, takisto aj z dôvodu obmedzeného stavu pohraničných hliadok. Konfrontácie jednotiek teda prebiehajú formou šarvátok v lesoch, pretože kde niet svedka, nemôže byť ani sudcu. Nejde o to zvíťaziť, pobiť čo najviac nepriateľov, poprípade ostať na žive, ale zabaviť seba aj ostatných. Preto neuvidíte žiadne nesmrteľné CP, na maximálnu mieru budú obmedzení highlanderi a podobné indivídá a všemožne sa bude zavádzať vojenská disciplína. Bude však aj množstvo príležitostí na ukázanie sa a preukázanie osobných schopností, napríklad prieskum územia a prepad karavány so zásobami. Taktiež stretnete množstvo nebojových postáv (sanitári a personál lazaretu, poslíčkovia, špehovia apod.).

 

Info

  • Kde: pri Martine
  • Kedy: 26.06.2009 - 28.06.2009, príchod najneskôr v piatok podvečer, odchod v nedeľu
  • Každý býva vo vlastnom stane, či pod prístreškom, ktorý si sám zabezpečí.
  • Jedlo si zabezpečuje každý účastník sám.
  • K dispozícii bude zdroj pitnej vody (studnička) a niekoľko ohnísk.

     

  • Akcia bude vedená podľa Šatrhu

     

    P ä t o r o

    1.) Zabávať seba a ostatných.

  • Nehráme sa pre seba, ale aj pre ostatných! Preto žiadne neherné reči, žiadne podvádzanie, či pubertálna snaha vyhrať za každú cenu. Ono sa to nakoniec aj tak premelie a budete za debila :-). Snažte sa o čo najrealistickejší prejav (zranení, boja, ale aj života apod.).

    2.) Nerobiť ostatným nič, čo by ostatným mohlo zásadne vadiť.

  • Buďte ohľaduplní ku svojim spoluhráčom (spolubojovníkom) a nepožadujte od nich extrémne výkony, ale na druhú stranu, ani im nekazte hru svojim výkonom (nech už je akýkoľvek a v akomkoľvek smere).

    3.) Mierna prohibícia

  • Pred a počas boja je všeobecne zakázané konzumovať omamné látky, či alkoholické nápoje! Po boji je povolené to, čo neodporuje zákonom Slovenskej Republiky (18-, máte smolu :) ).

    4.) Vždy dbať na bezpečnosť!

  • Nebojovať bez kontroly!
  • Brzdiť náprahy!
  • Je zakázané útočiť na hlavu, krk, rozkrok a prsty!
  • Je zakázané bojovať na nebezpečnom teréne, či do nebezpečného terénu zatláčať protivníka. Takisto je povinnosťou hráča upozorniť protivníka, ak sa mimo jeho zorného poľa nachádza nebezpečná prekážka.
  • Je zakázané počas hry pohybovať sa mimo herného územia, prípadne po území, ktoré je označené ako nebezpečné. Pohyb hráčov po lokáciách označených ako nebezpečné je výhradne NA VLASTNÉ RIZIKO.
  • Akýkoľvek fyzický kontakt bojujúcich (páky, kopy, päste apod.) je pod trestom brachilárneho násilia prísne zakázaný!

    5.) Orgokracia

  • Organizátor ma vždy pravdu a ak náhodou nemá, tak sa s ním nehádajte, ale diskutujte :-).

     

    Boj

    Bojovať smie každá postava, ktorá má organizátormi schválenú zbraň. Úder hlavicou do lebene obdrží osoba, ktorá by chcela túto podmienku obísť.

    Bojuje sa podľa šatrhu, to znamená, že každý zásah je hráč povinný hrať, akoby to bol zásah skutočný. Ak dostanete zásah do chrbta, do hrude, alebo do brucha, znamená to pre vašu postavu okamžitú smrť.

    Ku kostýmu si môžete vziať ako doplnok aj vlastnú zbroj. Zbroj má tlmiace účinky podľa použitého materiálu tzn. Je rozdiel medzi zásahom do hráča bez zbroje, hráča s koženou zbrojou a hráča s kompletnými plechmi. O platnosti a účinku zásahu rozhoduje zasiahnutý. Ak sa vám zdá, že niekto sústavne podvádza a nezarátava zranenia, nehádajte sa, ale čo najskôr to kľudným hlasom oznámte organizátorom. Jednou z možností je, že zasiahnutý má k zvýšenej odolnosti nejaký dôvod voľným okom nepostrehnuteľný. Linoleové, papierové, kobercové a iné náhražkové zbroje sa nerátaju ;) iba reálne materiály a poctivé železo.

    Efekty zbrojí:

  • Prešívanica - zmierňuje úder, na prerazenie obrany je nutný väčší náprah, než zvyčajne
  • Kožená zbroj - eliminuje zranenie dýkou, zmierňuje údery meču podobných zbraní
  • Krúžková zbroj - eliminuje rezné zranenie krátkymi zbraňami, zmierňuje údery meču podobných zbraní (rozkladá na väčšiu plochu)
  • Doštičková/šupinová zbroj - eliminuje drtivé zranenia a rezné zranenia krátkymi zbraňami, zmierňuje údery meču podobných zbraní
  • Plátová zbroj - úplne eliminuje rezné zranenia a výrazne zmierňuje údery zbraní

    Pri boji treba dbať na to, že sa iba hráme! Tj. neumlátime protivníka na smrť! V každom okamžiku musíte mať nad svojou zbraňou kontrolu a aj keby súper vykrýval hlavou, nesmiete nechať ranu dopadnúť. Každý náprah musí byť brzdený, rana nesmie dopadnúť plnou silou! Boj akéhokoľvek druhu na nebezpečnom teréne je zakázaný! Nesmiete do nebezpečného terénu zatláčať protivníka. Fyzický kontakt bojujúcich (páky, kopy, ...) je prísne zakázaný!

    Je zakázané útočiť, alebo naznačovať útoky na HLAVU, KRK, ROZKROK, KĹBY a PRSTY!!!

    Vždy používajte zdravý rozum!

    Pár dobrých rád:

  • NEHÁDAJTE SA! Veľmi tým kazíte zábavu sebe i ostatným. Do krvi sa háda iba blbec, rozumný radšej ustúpi. A už vôbec sa nehádajte o takých veciach, ako je uznávanie zásahov, hranie zranení apod. Ak si myslíte, že niekto sústavne podvádza, upozornite na neho organizátorov.
  • Je rozdiel medzi tým byť výnimočný a byť výnimočné hovado. To, že hráte drsných vojakov ešte neznamená, že musíte byt skutočne hnusní, sprostí a oplzlí. Dá sa to zahrať aj s veľkým vtipom a gráciou a ostatní to ocenia určite viac, než lacnú "drsnosť".

    Život a smrť

    Holt, vojna nie je iba o pochodovaní a poberaní žoldu... mnohým sa pri vojenských operáciách pritrafí zranenie, ktoré vyústi do smrti. V takom prípade si zosnulý ľahne, poprípade čupne na zem (poprípade sa z posledných síl odplazí na bezpečnejšie miesto, aby nedošlo k udupaniu. POZOR NA TO!!!) a ostane tam minimálne minútu. Po uplynutí tejto doby vstane a so "zbraňou za hlavou" sa presunie do hlavného tábora TAK, ABY NERUŠIL, ČI NEZAVADZAL OSTATNÝM.

    Ak sa vám stane, že sa z vás stane mrzák, či iný bojaneschopný jedinec a máte záujem hrať za novú postavu, dajte o tom vedieť v lazarete. Tí vam na vašu žiadosť vymyslia pekný koniec v závislosti na situácii :).

     

    Každý hráč musí mať so sebou primárnu zbraň danej jednotky. Ak chcete bojovať s nejakou inou zbraňou, ukecajte na to aspoň štyroch ďalších kamarátov a môžte vytvoriť v rámci danej jednotky oddiel, ktorý bude v boji používať napríklad píku alebo sekeru. O otvorení oddielu sa bude rozhodovať priamo na mieste, tzn. ak ste sa dohodli piati kamaráti a z nejakého dôvodu na akciu príjdete len traja, oddiel sa neotvorí a budete bojovať ako radoví šermiari. MINIMÁLNY POČET ĽUDÍ NA OTVORENIE ODDIELU JE 5!

     

    Z b r a n e

    Na Bitke pri Starých Zadkoch je možné používať nasledujúce zbrane: meč, sekera, kladivo, tesák, dýka, luk, kuša, kopija, halapartna a píka (+ do určitej miery ich variácie).

    Každá zbraň musí byť bezpečná, obalená a individuálne schválená pre boj. Majiteľ zbrane ňou musí vedieť bezpečne bojovať a mať nad ňou kontrolu. Váhový štandard zbrane nesmie byť dosahovaný pridávaním drevnej, či inej tvrdej hmoty - radšej si zbraň vyvážte, poprípade použite mohutnejšie obaľovanie.

    Zbraň ako taká je tiež považovaná za súčasť kostýmu a preto dbajte na jej výzor - aby aspoň približne vyzerala ako reálne historická zbraň. "Lepiace pásky", "obuchy" ani iné divotvorné výtvory nebudú k hre pripustené.

    Meč:

  • sečná zbraň (nebodať!), pri záštite väčšinou tupá, ostrá od polovice čepele
  • musí byť obalená, posledných 5 cm čepele je iba obaľovanie
  • najväčší namerateľní rozmer je 100 cm
  • váha zbrane sa pohybuje od 0,7 - 1,5 kg podľa spracovania
  • Návod na výrobu

    Sekera:

  • sečná zbraň, pozostávajúca z poriska a hlavice
  • porisko je z PN trubky, poprípade z ľahkého dreva. Obaľuje sa mirelonom minimálne do 1/3 poriska od čepele. Hlavica je z molitanu, alebo karimatky, po bokoch (NIE NA ÚDERNEJ PLOCHE!!!) môže byť spevnena jekorom.
  • najväčší namerateľní rozmer je 100 cm

    Kladivo:

  • drtivá zbraň, pozostávajúca z poriska a hlavice
  • porisko je z PN trubky, hokejky, poprípade ľahkého dreva. Obaľuje sa mirelonom minimálne do 1/3 poriska od čepele. Hlavica je z molitanu a musí pevne sedieť aj po zásahu (nesmie sa otáčať).
  • najväčší namerateľní rozmer je 100 cm

    Tesák:

  • sečná/rezná zbraň
  • robí sa buď celá z jekoru (kobercoviny), alebo ako veľmi krátky meč
  • najväčší namerateľný rozme je 60 cm

    Dýka:

  • bodná/rezná zbraň
  • nemá pevnú (drevenú) časť, robí sa z niekoľkých pozliepaných vrstiev mirelonu (karimatky apod).
  • najväčší namerateľný rozmer je 30 cm

    Luk/kuša:

  • strelná zbraň
  • maximálna sila náťahu je 15 kg
  • Šíp musí byť na konci vybavený bezpečnou bambuľou, minimálne 4 cm na priemer. Tá nesmie odpadávať a nesmie byť prebíjaná drevom.

    Kopija:

  • bodná zbraň
  • NÁVOD NA VÝROBU: ASF
  • najväčší namerateľný rozmer je 120 cm.
  • posledných 40 cm kopije je IBA obaľovanie

    Píka:

  • bodná zbraň
  • NÁVOD NA VÝROBU: ASF
  • najväčší namerateľný rozmer je 250 cm
  • oproti kopiji má hrubšie a pevnejšie obalenie hrotu (viac vrstiev mirelonu apod), posledných 50 cm píky je IBA obaľovanie podobne ako pri kopiji vyplnené mäkkým materiálom držiacim tvar (napr. papier, molitan, mirelon)

    ŠTÍTY

    Štíty nesmú mať vyčnievajúce šróby ani iné doplnky, ktoré by mohli spôsobiť zranenie. Všetky rohy musia byť zaoblené a všetky hrany obrúsené (ak pod obalením). Okraje štítov musia byť obalené 2 vrstvami mirelonu (izolácie na PN trubky), alebo rozrezanou a namaľovanou hadicou.

  • stredný štít - najväčší namerateľný rozmer 60 cm
  • malý štít (bakler) - najväčší namerateľný rozmer 30 cm (držaný á la pokrievka)

     

     

     

    Kostýmová povinnosť

    Každý hráč, pridelený do určitej frakcie, je povinný mať na viditeľnom mieste (najlepšie hrudník) erb krajiny, za ktorú bojuje. Erb musí mať minimálne 15 cm na výšku. Prehľad erbov a krajín, ktoré budú na tohtoročnom druhom ročníku nájdete v Pravidlách / Strany.

    Absolútnym minimom je tabard (návod na výrobu), na ktorom je prišitý erb danej strany, jednofarebné jednoduché nohavice a dobrá, herne vyzerajúca obuv.

    Veľmi vítame snahy o spoločné prvky kostýmov, v prípade záujmu organizátori radi poskytnú kontakty na ostatných členov oddielu.

    Zbraň ako taká je tiež považovaná za súčasť kostýmu a preto dbajte na jej výzor - aby aspoň približne vyzerala ako reálne historická zbraň. "Lepiace pásky", "obuchy" ani iné divotvorné výtvory nebudú k hre pripustené.

    S T R A N Y

    Južný breh Jarugy

    Nilfgaard

  • - erb - strieborné slnko na čiernom podklade
  • - primárna zbraň – meč a stredný štít

    Cintra

  • - erb - tri žlté levy na modrom podklade
  • - primárna zbraň – meč a malý štít

     

    Severný breh Jarugy

    Lyria

  • - erb – čierny orol na žltom podklade
  • - primárna zbraň – meč a stredný štít

    Temeria

  • - erb – strieborné ľalie na čiernom podklade
  • - primárna zbraň – meč a malý štít

     

    Ostatné jednotky

    Scoia'tael

  • - erb – nemá, používajú prírodné farby, odtiene zelenej a hnedej
  • - primárna zbraň – tesák, dýka, luk, prípadne ich kombinácie

    Cintránski vyhnanci

  • - erb - oficiálne nepoužíva, mnohí členovia sa však držia erbu Cintry (tri žlté levy na modrom podklade)
  • - výzbroj: luk/kuša
  • 19/05/2009 - aktualizácia pravidiel a spustenie registrácie

    *** *** ***

    21/02/2009 - aktualizácia dátumu a miesta konania

    *** *** ***

    01/07/2008 - Pribudli fotografie do Galérie

    17/06/2008 - Aktualizované pravidlá

    30/03/2008 - Spustená registrácia

    17/03/2008 - doplnené sekcie "O nás", "Galéria", "Návody" a "Odkazy"

    27/09/2007 - testovacie spustenie webu

    obsah (c) (DArk)_OnDro#1, kód (c) (DArk)_OnDro#1, dizajn (c) Nela G/NiamCK